Rabu, 1 September 2010

fitnah mainan hidup ke?

salam

haku hairan manusia sekarang nie
dosa pahala tak ambil kesah dah
suka-suka je nak fitnah orang
semata-mata nak puaskan hati yang penuh hasad dengki tu..

minggu nie haku down sangat
manusia yang haku anggap takkan sanggup buat macam tu
fitnah haku dekat kawan-kawan yang lain
masyaAllah..
kenapala kau sanggup buat haku macam nie..

apa yang kau dapat dengan buat macam tu
kau dapat duit ke.??
bulan yang suci nie ko cemarkan dengan fitnah-fitnah
yang ko lemparkan kat haku.

apa yang kau tak puas hati sangat
terus terang sudah
tak payah nak buat fitnah
kau jangan fikir ko buat macam nie
haku akan marah-marah
then serang kau

haku bukan manusia takde akal
haku bukan budak-budak lagi
nak buat perkara tak matang macam tu
takpela,haku doakan kau diberi kesedaran je
ALLAH tu maha adil
maha mendengar dan melihat..
haku yakin dengan kekuasaan ALLAH.

semoga kau sedar kesilapan kau
berubahla..
sampai bila kau nak terus macam tu..
ingat langit tak sentiasa cerah
sekarang mungkin kau happy tengok haku derita
tapi tak mustahil nanti ko lagi derita dari haku..


2 ulasan:

Pieka Pieka berkata...

Tabahkan hati kuatkan iman~ mmg zaman skrg mulut org lbih tajam dari pisau~ kawan tu kawan.. blakang jadi lawan~ sy doakan kawan yg menganiaya tuh brubah~ ^^

Deqmie berkata...

pieka.. terima kasih atas nasihat anda tu.. :)