Rabu, 8 Jun 2011

indahnya pertolongan tanpa mengharapkan balasan :)


salam

saya ada sesuatu mahu dikongsikan dengan kamu semua,, tadi di kuliah tetiba hp berbunyi,aisehh lupa silent.. nasib baik la takde orang perasaan sebab volume slow je,, sangsi dalam hati,siapa pulak nie,, tak mungkin si dia,dia tahu ku berada di kuliah waktu nie,, sembunyi-sembunyi cek rupanya sahabat lama yang text. hee ingatkan siapa.

A : salam.. u tengah buat apa?

me : salam.. heh i kat kuliah lorh.. :) kenapa?

A : saja je, tetiba nak text u.. lama seyh tak text.. u busy ke kat kampus?

me : hehe baru mula sem baru, tak busy sgt.. btw i kat kuliah nie,, tapi text jela now tengah busy kutip duit beli buku,, aiyoo abis duit pt bayar duit buku je. tapi okla kan dari i berjimba dengan duit pinjaman

A : haha biasala student kan..

me : yup,, u jap eh..

A : kenapa?

me : ok dah.. no la,tadi ambil wallet dlm bag, my friend nak pinjam duit bayar buku nie,, masa nie dia takde duit.. parents tak bagi lagi

A : eh asal u baik sangat.. u tolong nanti bukan dia ingat pun budi u.. amik kesempatan je tu.. u nie mudah sangat kesian kat orang lah.. tak berubah dari dulu..

me : u nie,tak baik la cakap macam tu.. jangan serkap jarang.. i tolong ikhlasla,tak harapkan balasan.. dia memang tengah betul-betul susah.. kita nie hidup macam roda. kejap kat atas,kejap kat bawah.. orang tengah betul-betul susah,tak salahkan tolong?

A : baiklah... i faham sangat dah dengan perangai u tu..
u, i ada kerja nie.. text lain kali eh.. sorry ganggu u.. take care. salam

me : ok,, salam




apa yang saya nak sampaikan kat sini,kita tolong orang mestilah ikhlas,, tak berfikir atau terlintas langsung di fikiran tolong orang untuk dapatkan balasan.. jangan ada serkap jarang,sikap macam tu boleh memakan diri.. prinsip saya senang je,selagi saya mampu untuk tolong.. saya akan tolong.. kalau tak mampu saya minta maaf.. bila tolong orang,saya rasa gembira.. :) tu nikmat yang sangat seronok tau :)

0 ulasan: