Khamis, 4 Ogos 2011

makanan zaman kanak-kanak haku dulu.. (=




salam..
tetiba memalam nie teringat time sekolah rendah dulu..
makanan-makanan ringan yang diminati
kawan-kawan sebaya..
bestkan kalau kita mengimbau memori lama..

baru terasa rindunya
zaman kanak-kanak..
pantaskan masa berlalu..
jum kita layannn makan feveret saya masa kecik-kecik dulu (kecik ke? agaga)

yang nie gula-gula susu lau tak silap..
saya suka pembalut dia, senang nak buka..
pakai kertas je, dan sangat murah




yang nie pulak haku panggil asam je..
haku tak tahu apa orang lain p
anggil..
rasa dia masam manis,, sgt sedap :)
comelkan bulat-bulat..



yang nie pulak gula-gula arnab..
haku suka sebab macam ade plastik yang cair dalam mulut tu..
hehe dulu kalau mak beli mesti berebut dengan adik-adik..


sebenarnya banyak lagi makanan zaman kecik-kecik dulu..
korang mesti ingat..
ada yang masih dipasarkan, dan ada yang dah tak wujud dah..
comell plak tetiba ingat zaman kecik-kecik nie..
kalau korang ada teringat mana-mana makanan zaman kecik-kecik,,
gi mintak tolong kat pakcik google,,
insyaALLAH ada lagi gambar-gambarnya :)

10 ulasan:

Adam Idris berkata...

uiiii feveret ni zaman kecik2, pantang pegi kedai runcit, hahaha

Deqmie berkata...

adam idris : kan kan.. balik sekolah terus gi kedai runcit cari gula2 nie.. hehe dulu murah je kan.. :)

cik ana berkata...

feveret kte gula2 arnab..
tp kita pggl gula2 duit syiling =D

Ain Shakirah berkata...

ehh yg asam tu sy panggil gambir... smpai skrg still suke lg mkn hihi

aliah amirah berkata...

sume tuh suka makan time kecik-kecik :)

Deqmie berkata...

cik ana: gula2 syiling? hehe unik :) sedapkan rasa dia.. masam manis..

cik ain : wahh macam2 nama saya dengar

cik aliah: kan kan selalu mkn time kecik2

Orang biasa berkata...

asam dua posen... sedap! sampai sekarang masih makan... hehe

Deqmie berkata...

orang biasa.. kan kan sedap :)

MERAH berkata...

tengok coklat susu yg first tu teringin pulak nak makan.ada lagi ke skrg?

Deqmie berkata...

merah : saya x pasti ada lagi ke tak.. dah lama x nampak coklat susu tu..